5.02.2010 г.

Удоволствие дебне ...

От 12 години работя в спа индустрията. Този отрасъл се развива с лавинна скорост. Чета професионални online списания и не преставам да се удивлявам, че непрекъснато някъде по света се откриват спа центрове. От разкошни по-разкошни. Сякаш целият свят се готви да почива. Независимо от състоянието на световната икономика. Това само затвърждава теорията, че светът е богат и блага дебнат отвсякъде. Номерът е да допуснеш благата до себе си.

Макар да съм професионалист в тази сфера, понякога се ужасявам от темпото, с което новите технологии и продукти заливат пазара. Аз, като клиент, като се озова сред голямо разнообразие от козметика и услуги, се обърквам. То и момичето зад щанда се обърква, като го притиснеш с по-смислени въпроси.
Големият избор понякога си е направо тежест!

Ами терминологията в спа индустрията?
Влезте в някой спа център и вземете ценоразписа. Гарантирам ви, че много процедури няма да ви станат ясни. Пълно е с тромави чуждици и понякога безмислени описания, резултат от буквалния превод от чужд език.
Влизам веднъж в един салон и веднага ми подават луксозен ценоразпис. Той е толкова шарен, че едва се ориентирам в продуктите и услугите. Попадам на репинги. А сега, де! Чета аз за различните репинги и колко голяма била ползата от тях, но не мога да разбера какво, все пак, представлява тази процедура. А съм от бранша! Докато изведнъж ми светва, че репинг идва от английската дума wrap, wrapping, означаваща обвиване и че тази дума просто е изписана на кирилица, без да бъде обяснено значението й.
Та, ако някъде ви предложат репинг да знаете, че ще ви намажат с маска за тяло и ще ви увият като пашкул, за да може тялото ви да попие всички безценни съставки на маската.

Менютата в спа центровете понякога ми приличат на меню в луксозен ресторант.
Разнообразие голямо, а когато най-сетне си избереш това, което искаш да опиташ, се оказва, че поради една или друга причина, не могат да удовлетворят желанието ти.
Преди време си направих серия от масажи. Обикновен шведски масаж. Колежката беше много добра и реших да си направя и масаж с мед. Тя, обаче, ми препоръча нейна колежка. Аз, пък, не исках да си правя процедурата при друга масажистка и се заинатих. Накрая й признах, че съм от бранша, а тя ми довери, че масажът с мед е много лепкава работа.

И, все пак, спа центровете са много приятни местенца и ... удоволствие дебне отвсякъде!

Няма коментари: