12.05.2010 г.

За пострадалите в козметични салони

Тази бе една от темите днес в сутрешния блок на бтв.
Гости бяха пострадалата Светлана Тилкова - астролог и д-р Кадурина - дерматолог.

Още когато започнах този блог преди около три месеца, написах няколко статии за това какво трябва да знаем, когато тръгваме към козметичния салон на процедура, какво се случва в козметичната стая и за това, да не се страхуваме да задаваме въпроси на козметичката. Тогава се чудех дали писанията ми не са малко силни, но тази сутрин разбрах, че не са.

Честно казано, бях наистина изненадана от историята на Алена, защото не ставаше въпрос за трагични последствия от непрофесионално поставяне на филъри, както очаквах, а за опасно последствие от една от най-простите козметични процедури - почистване на лице.
Накратко историята. Алена отишла в козметичен салон да си направи почистване на лице. След парната баня последвала екстракция (изстискване) - ненужна стъпка от процедурата, когато жената има хубава и безпроблемна кожа, каквато е тази на Алена, тъй като ексфолиацията и дълбоко почистваща маска са достатъчни.
По време на екстракцията, козметичката разранила белег (въпреки че била предупредена) от хирургично премахната бенка, което е изключително опасно.
Но това не е всичко.
След екстракцията последвало напръскване на лицето с неизвестен продукт,
като козметичката нито уведомила Алена за тази стъпка от процедурата, нито какъв е продукта, нито пък, какво ще бъде усещането.
Когато Алена вече не можела да понася паренето, се осмелила да си каже.
Но било късничко, меко казано. (Според д-р Кадурина е бил извършен вид пилинг.)
На процедурата е присъствал дерматолог - дистрибутор на козметичните продукти, с които е правена процедурата!!!
Лицето на Алена започнало да се възпалява. Дали й кремове, които да нанесе върху лицето си и лосион, с който на другия ден трябвало да го почисти.
Лосионът смъкнал кожата й.
Когато се върнала в салона за помощ, реакцията била: не може да е от нас!
Цели две години Алена не може да възстанови кожата си след една обикновена процедура, по време на която е получила нежелан бонус - пилинг! Only in Bulgaria!

Явно, колежката е действала абсолютно непрофесионално.
Първо, козметичката трябва да ви уведоми за всяка стъпка от процедурата, на която се подлагате.
Второ, трябва да ви покаже продуктите и да ви обясни кой за какво е и как действа.
Трето, трябва непременно да ви предупреди за усещанията, които е възможно да предизвика даден продукт.
И накрая, при най-малкия дискомфорт на клиента, процедурата трябва да се прекрати.
(А при предварителната консултация трябва да е уточнено дали клиентката има алергии.)

Сега ще напиша нещо, за което не съм споменавала в първите си публикации.
За дипломите и сертификатите на козметичките.
Нормално е в козметичната стая или на рецепция да са закачени дипломите на козметичките и спа терапевтите. Не за да видите колко са образовани, а за да знаете, че сте в компетентни ръце.

Аз завърших колеж по козметика в Лондон. Последната ми месторабота там беше във фитнес центъра на хотел Хилтън на аерогара Гатуик. Бях наела козметична стая и работех като самонаета. Не само дипломите ми висяха на стената, защото е задължително, но и документ за членството ми в тяхната козметична асоциация и застраховката ми на козметик за един милион английски паунда. Ако там клиент пострада при козметична процедура, веднага си търси правата и компенсациите са огромни - затова и моята застраховка беше голяма!

Не мога да зная колко добре подготвени са козметичките в България, но нека споделя нещо от личния си опит тук.
Преди време работих за съвсем кратко време в един спа център в София.
В този спа център предлагаха BDR терапия за лице.

"Beauty-Defect-Repair (BDR) е комбинирана система за мезотерапия с перфорация на кожата, микропилинг и лифтинг с ефект, граничещ с естетичната хирургия.
Кога и на кого може да бъде прилаган метода?
Епидермис: заглаждане, избелване, свиване на порите, а не само редуциране на бръчки.
Дерма: вкарване в дълбочина чрез патентована безболезнена перфорация на активен лечебен коктейл от хиалуронова киселина, ботокс и хранителни вещества.
Лифтинг и тонизиране на мускулите и връзката между кожа и мускул.
Освен това е превенция срещу поява на бръчки и регенерира кожата."

Както виждате от описанието, една козметичка трябва да е добре подготвена и теоретично, и практично, за да прави BDR терапии.
Тъй като козметичката, която правеше тази терапия напусна, изпратиха 3-те нови, включително и моя милост, на  BDR курс.
За мое удивление, курсът нямаше и два часа. Аз бях модел, а двете колежки се редуваха да практикуват върху мен. После помолих да практикувам и аз, но най-безцеремонно ме отрязаха - колежките да ми обяснят! Да, но колежките не бяха много наясно. (Едното момиче практикуваше козметика от 2 години, а другото току-що беше завършило курс.)
Беше ясно, че не мога да си позволя да практикувам BDR.

Нека ви кажа, че тази процедура в нашия спа център струваше 120 лв. За да има ефект, се препоръчват 4 процедури в рамките на един месец, а след това още 4-6 поддържащи процедури веднъж месечно.
А как да се доверите на козметичка, която току що е завършила курс по козметика и дори обикновена процедура за лице не може да направи уверено!
Всъщност, клиентът няма как да знае това.
Разбирате ли сега защо предварителните разговори с козметичката и предварителната информация са толкова важни!

Това е лошото в България, че дори когато плащаш добри пари, не знаеш какво ще получиш насреща.
Моя братовчедка ми разказваше за една некадърна маникюристка, на която попаднала. Какво било удивлението й, когато след време видяла същата тази персона в един от най-скъпите хотели на Слънчев Бряг да прави маникюри за 120 лв! Only in Bulgaria!

Но ще споделя и друг опит.
След като затвориха фитнес центъра в Хилтън - Гатуик за ремонт, тръгнах да обикалям света като спа терапевт на пасажерски кораби.
Преди да се кача на кораба, обаче, трябваше да изкарам 5-седмичен курс на обучение в Southamton, Англия - продукти и терапии.
Програмата беше следната:
от понеделник до четвъртък - лекции и практическо обучение;
четвъртък - изпит по теория;
петък - практически изпит.
И така - пет седмици.
Няма как да не учиш - иначе отпадаш от курса и се сбогуваш с работата!

Лична препоръка: когато сме клиенти, нека изискваме от обслужващия персонал и да не позволяваме да се държат назидателно с нас!
И да си търсим правата - стъпка по стъпка, крачка по крачка.

P.S. Д-р Кадурина каза тази сутрин, че 90% от ботокса е внос от Китай - и неблагонадежден. Така че, внимавайте момичета!

Сигурно ще ви бъде интересно да прочетете още:
Търся си козметичка
Разговор с козметичката
В козметичната стая
В козметичната стая 2
Facial - или основните стъпки при процедура на лице
Парна баня на лицето - защо ... и практически съвети
Почистване на черни точки - лошият навик, който обожаваме
Ексфолиация на лицето
...

1 коментар:

Анонимен каза...

Здравейте,
Изключително ми е приятно да Ви чета! Професионално, умно, дозирано списван блог, с прекрасно отношение към професията, живота и духовноста.
Желая Ви успехи!
Поздрави, д-р. Радина Денкова

www.aestheclinic.com
drdenkova.com